poniedziałek, 1 kwietnia 2013

Nie zapomnisz o miłości - Barbara Cartland


tytuł:                            Nie zapomnisz o miłości
autor:                           Barbara Cartland
posiadam skąd:            na komputerze
posiadam od:               -
przeczytana:                
tytuł oryginału:              „Never forget love”
data wydania: pierw.:    1986
                     polsk.:    1997
wydawnictwo:               Amber
tłumaczenie:                Magdalena Mazurek
liczba stron:                 176
ISBN:                           83-7169-354-0
kategoria:                     romans
moja ocena:                  7/10
seria:                           Najpiękniejsze miłości t.171/185



Wydawnictwo: Amber







ZAWARTOŚĆ ZBIORU
„Nie zapomnisz o miłości”

OPIS
Dom, o którym mowa w książce, naprawdę nazywa się Longleat i jest najpiękniejszą rezydencją rodową w Anglii. Należy do markiza Bath i stanowi najświetniejszy przykład renesansowej architektury elżbietańskiej. Jego uroda jest tak subtelna, że wydaje się wyczarowana blaskiem promieni słonecznych.
Pierwotnie Longleat był klasztorem wzniesionym przez ojców Augustynów. W 1515 roku, gdy Henryk VIII rozwiązał zakony w Anglii, posiadłość nabył sir John Thynne za pięćdziesiąt trzy funty.
Dom zachował się w idealnym stanie. Wielka sień, wyłożona posadzką z płyt kamiennych, z pięknym belkowanym sufitem, pozostała nietknięta od 1559 roku, a w czerwonej bibliotece znajduje się egzemplarz Wielkiej Biblii Henryka VIII z 1641 roku. Historię Longleat uświetniła swoją wizytą królowa Elżbieta I, którą w 1574 roku podejmowano w wielkiej jadalni. Oczywiście, jak w większości angielskich domów o wielowiekowej tradycji, nocami można w nim spotkać ducha. Ja poznałam jednak innego ducha, który pojawił się w mojej wyobraźni i zainspirował mnie do napisania tej książki.


FRAGMENTY

MOJA OPINIA